Üniversitemiz temel değerleri doğrultusunda bireyler yetiştirme; araştırmalar yoluyla evrensel düzeyde fikir, bilgi, bilim, teknoloji ve hizmet üreterek toplumsal sorunların çözümüne ve hayat boyu öğrenme sürecine katkıda bulunmaktır.
Uluslararası düzeyde bilim, teknoloji ve sanatta, girişimci ve öncü bir üniversite olmak.
Gazi Üniversitesi, Cumhuriyet’in öncü öğretmenlerini yetiştiren ilk eğitim kurumunu bünyesinde barındırmanın onuru ve araştırma üniversitesi olmanın sorumluluğuyla;
►Eğitim ve Araştırmada Öncü
Evrensel bilime ve millî kültürün oluşmasına katkı sağlayan öğrenme ve araştırma isteğini teşvik eden yüksek akademik niteliği,
►Kalite Odaklı
Kurum kültürüne uygun olarak; eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal hizmet alanlarında çağın gerek ve ihtiyaçlarına göre sürekli iyileştirme faaliyetlerini sürdürmeyi,
►Katılımcı
Kurumsal karar verme süreçlerini iç ve dış paydaş katılımı sağlayarak yürütmeyi,
►Çevreye Duyarlı
Ürün ve hizmetleri geliştirirken ve sunarken çevrenin korunmasına ve iyileştirilmesine özen göstermeyi,
►Sorgulayıcı ve Yenilikçi
Bilimde özgünlüğü arayan; araştırma, eğitim, teknoloji konularındaki gelişmelerde sorgulayıcı, eleştirel, toplumun ve insanlığın gereksinimlerine hizmet edecek yenilikçi çağdaş yaklaşımı,
►İnsana ve Topluma Karşı Sorumlu
Millî değerleri sahiplenmeyi merkeze alan, her türlü görüş ve düşüncenin barış ve hoşgörü içinde dile getirilebildiği; farklılıkların zenginlik olarak görüldüğü, her türlü ayrımcılığa karşı çıkan evrensel yaklaşımı;
Üretilen bilgi, teknoloji ve hizmeti iç ve dış paydaşlar aracılığı ile toplum yararına sunmayı,
►Liyakat ve Etik Değerlere Bağlı
Evrensel, bilimsel, akademik ve mesleki etik değerleri merkeze almayı;
Başarıyı, yeteneği, çalışmayı ve çabayı yüceltmeyi; seçim ve değerlendirmelerini yetkinlikler temelinde ve nesnelliği gözeterek gerçekleştirmeyi,
►Kurumsal Aidiyeti Yüksek
Mensubu olmakla gurur duyulan ve bunun sorumluluğunu taşıyabilen bir kurum olmayı,
►Tarih ve Kültürüne Bağlı
Tarihî, kültürel, millî ve manevi değerlere karşı duyarlı bir yaklaşıma sahip olmayı,
►Bölgesel ve Küresel Sorumluluklarının Farkında
Sahip olduğu birim ve insan kaynaklarıyla ülkenin fiziki, ekonomik, stratejik ve sosyal şartlarına, yakın coğrafya ve dünya sorunlarına duyarlı olmayı ve çözüm üretebilmeyi kendine temel değerler olarak benimser.
Evrensel değerlere ve Cumhuriyetimizin temel ilkelerine bağlı, demokrasiyi benimsemiş, yaşam boyu öğrenen, özverili, çalışkan, araştıran, sorgulayan, problem çözen, çok yönlü düşünen, yaratıcı, etik ve estetik değerler ile dijital yetkinliğe sahip, mesleğini ve çocukları seven, kapsayıcı, topluma rehberlik edebilen, mesleki yeterlilik ve duyarlılığa sahip öğretmen ve akademisyenler yetiştirmektir.
Türk eğitim sisteminin değişim ve dönüşümüne rehberlik ederek, geleceğe yön veren araştırma/geliştirme çalışmaları ile ulusal ve uluslararası ortamlarda vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi ve teknoloji ile ulusal, evrensel ve sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunan nitelikli okul öncesi öğretmenleri ve akademisyenleri yetiştiren bir Ana Bilim Dalı olmak.
Okul Öncesi Eğitimi Lisans Programının temel amacı; okul öncesi dönem çocukların bütüncül gelişimini destekleyen, çağdaş eğitim yöntemleri ile çocuk-merkezli eğitim anlayışını benimseyen, demokratik değerleri özümseyen, çocuğun yüksek yararına öncelik veren, çevre ve vatandaşlık bilincine sahip okul öncesi öğretmenleri, araştırmacıları ve akademisyenler yetiştirmektir.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.